Help our family with childminding 1 hour from Toulouse, France

N
D

Details

Description

Please contact us in French
    We are a family with 3 children and we need help with babysitting, housekeeping, gardening and small crafts. Our children are 8, 6 and 2 years old and do not go to school. We take care of the learning in the morning so we mainly need help with the children in the afternoons during the week. Our large house can accommodate a person in his own room equipped with toilet and shower with its private entrance. We live in a small, very dynamic village (organic grocery store, mediatheque, thrift store, Jardin d'Emerveilles, etc.) whose inhabitants are very welcoming near Albi, 1 hour from Toulouse. We can lend a car for travel.

----------

Nous sommes une famille avec 3 enfants et nous avons besoin d'aide pour garder les enfants, l'intendance de la maison, jardinage et petit bricolage. Nos enfants ont 8 ans, 6 ans et 2 ans et ne sont pas scolarisés. Nous nous occupons des apprentissages le matin donc nous avons surtout besoin d'aide avec les enfants les après-midi en semaine. Notre grande maison permet d'accueillir une personne dans sa propre chambre équipée de toilettes et douche avec son entrée privative. Nous habitons un petit village très dynamique (épicerie bio médiathèque, friperie, Jardin d'Emerveilles, etc ) dont les habitants sont très accueillants près d'Albi à 1 heure de Toulouse. Nous pouvons prêter une voiture pour les déplacements.

Types of help and learning opportunities

DIY and building projects
    Babysitting and creative play
    Creating/ Cooking family meals
    General Maintenance

Cultural exchange and learning opportunities

Our village is full of artists and people open to permaculture. In particular, we have the Jardin d'Emerveilles which often hosts woofers and the “summer of Vaour” festival for a week and which also regularly offers shows. The dad is sushiman and sometimes there may be a surplus, so you will surely have the opportunity to eat very good sushi!
    -----------------
    Notre village regorge d'artistes et de personnes ouvertes à la permaculture. Nous avons notamment le Jardin d'Emerveilles qui accueille souvent des woofers et le festival "l'été de Vaour" durant une semaine et qui propose aussi régulièrement des spectacles. Le papa est sushiman et parfois, il peut y avoir du surplus, vous aurez donc sûrement l'occasion de manger de très bons sushis!

Projects involving children

This project could involve children. For more information see our guidelines and tips here.

Help

Above all, we need someone who offers creative activities, outdoor trips to nature around the house for the children and who can help us tidy up the house and prepare meals.
    ------------
    Nous avons surtout besoin d'une personne qui propose des activités créatives, des sorties en extérieur dans la nature autour de la maison pour les enfants et qui peut nous aider au rangement de la maison et à la préparation des repas.

• Languages

Languages spoken
    English: Fluent
    French: Fluent
    German: Intermediate
    Spanish: Intermediate
    Italian: Intermediate
    Romanian: Intermediate

This host offers a language exchange
    À nous deux, nous parlons Anglais, Allemand, Italien, Espagnol et Roumain avec plus ou moins de facilités mais nous aimons échanger en différentes langues !

Accommodation

The room reserved for the person who will join us is located on the ground floor of the house. It is large and has its own bathroom with WC. You can access the house directly by a staircase, but it also has its own entrance. A large double bed, a wardrobe, a table and chairs furnish this room.
    ------------
    La Chambre réservée à la personne qui nous rejoindra se situe au rdc de la maison. Elle est grande et à sa propre salle de bains avec WC. On accède directement à la maison par un escalier mais elle a aussi sa propre entrée. Un grand lit double, une armoire, une table et des chaises meublent cette chambre.

What else ...

Our village is a tourist site and you can visit the former commandery of the Templars. We are very close to the Aveyron gorges (swimming, canoeing, fishing, etc.) a magnificent natural site and there are several listed villages to visit around us. We are between Albi and Montauban and 1 hour from Toulouse.
    -------------
    Notre village est un site touristique et vous pourrez visiter l'ancienne commanderie des Templiers. Nous sommes tout près des gorges de l'Aveyron (baignade, canoë, pêche, etc) site naturel magnifique et il y a plusieurs villages classés à visiter autour de chez nous. Nous sommes entre Albi et Montauban et à 1h de Toulouse.

A little more information

• Internet access

Limited internet access

• We have pets

• We are smokers

• Can host families

Space for parking camper vans

Vivant à la campagne, nous avons beaucoup d'espace pour des van, camping-car, tentes, caravane et autres habitats légers !

How many Workawayers can stay?