Join a family of artists and help in the garden and with the kids in Apulia, Italy

Country

Italy

Favourited 45 times


  • rating

    Host rating

  • feedbacks

    Feedback

    2  

  • last activity

    Last activity

    12/10/2020

  • Last email replied

    Reply rate

    81.8 %

  • Last email replied

    Average reply time:

    within 6 days

 
  2020 

 Min stay requested: 1 month or more

J
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D
  • Description

    Description

    We speak fluent English, Spanish and Italian of course.
    Stefano, the dad, is a musician and a dj, a sweet and peaceful dad ... he also works a lot in the fields and has his own studio and rehearsal room at home. Lisa is 10 years old and her sister Flavia 2. They have two very different characters but they love each other. We live in a beautiful large house immersed in the countryside, a farm, with 3 dogs (who however live outside), the organic vegetable garden, the orchard, the chicken coop. we are close to the beach.


    stefano, il papà, è un musicista e un dj, un papà dolce e tranquillo... lavora molto anche nei campi e ha il suo studio e la sua sala prove in casa.
    Lisa ha 10 anni e sua sorella Flavia 2. Hanno due caratteri molto diversi ma si adorano.
    Abitiamo in una bella casa grande immersa nella campagna, una masseria, con 3 cani (che però vivono fuori), l'orto biologico, il frutteto, il pollaio. siamo vicini alla spiaggia. 
    ci vengono a trovare spesso gli amici, la nostra casa è sempre piena di novità!
    per quanto riguarda i compiti per la casa: chiediamo di fare quello che in casa facciamo tutti, i piatti, un po' di pulizie, ma niente di pesante. Quello di cui abbiamo veramente bisogno è qualcuno che ci aiuti a mettere in ordine il casino della nostra casa!
    Cerchiamo qualcuno che abbia voglia di una nuova avventura, l’ideale sarebbe ospitare una coppia di amici, amiche o fidanzati.

  • Types of help and learning opportunities

    Types of help and learning opportunities

    Gardening
    Babysitting and creative play
    Farmstay help
    Help around the house
    Art Projects

  • Cultural exchange and learning opportunities

    Cultural exchange and learning opportunities

    I work in childcare projects and stefano is a musician. Ours is a family of artists, open, curious and full of enthusiasm for new arrivals! Our country house has a community of friends who fill up their free time and our girls make us laugh a lot!

    Io lavoro in progetti di sostegno all’infanzia e stefano è un musicista. La nostra è una famiglia di artisti, aperti, curiosi e pieni di entusiasmo per i nuovi arrivati! La nostra casa in campagna ha una comunità di amici che riempiono il tempo libero e le nostre bambine ci fanno ridere molto!

  • Help

    Help

    what we ask is to follow me and the girls to play with them in the garden or at home with variable times, to be with the girls one evening a week so that I can spend an exclusive evening with my husband, to help Stefano in the countryside with the harvest, irrigation and other small jobs. in general we are very elastic and we ask the same to the Au pair or to the guests who come to stay with us: if you want to make a short trip of a few days there will never be a problem to say ok and if I maybe I will need a second evening to I would like to be able to ask without too many problems, or if I have an unexpected problem at work I would like to be able to ask you to change the program if you do not already have a commitment (just be sensitive to understand each other) ... once you enter the family routine everything should be natural . I can give you the contact of one or two aupair who have been with us, so you can ask them for your information too!

    quello che chiediamo è di seguire me e le bambine di giocare con loro in giardino o in casa con orari variabili, di stare con le bambine una sera a settimana in modo che io possa passare una seratina esclusiva con mio marito, di aiutare stefano in campagna con il raccolto, l’irrigazione e piccoli altri lavori. in generale siamo molto elastici e chiediamo lo stesso alle Au pair o agli ospiti che vengono a stare da noi: se vorrai fare un piccolo viaggio di qualche giorno non ci sarà mai problema a dirti ok e se io magari avrò bisogno di una seconda sera per uscire vorrei poterlo chiedere senza troppi problemi, o se ho un imprevisto a lavoro vorrei poterti chiedere di cambiare programma se ti non hai già un impegno (basta essere sensibili per capirsi)... una volta che si entra nella routine familiare tutto dovrebbe essere naturale. posso darti il contatto di una o due aupair che sono state con noi, così puoi chiedere le tue informazioni anche a loro!

  • Languages spoken

    English: Fluent
    Spanish: Fluent
    Italian: Fluent

  • Accommodation

    Accommodation

    We offer board and lodging is a very nice room!

    Offriamo vitto e alloggio è una stanza molto carina!

  • What else ...

    What else ...

    In summertime our place is full of energy, beaches are beautiful and we really look forward to start back to share our life with new people after the isolation of the past months

  • A little more information

    A little more information

    • Internet access

    • Limited internet access

      Limited internet access

    • We have pets

    • We are smokers

    • Can host families

  • Can host digital nomads

    Can host digital nomads

    This host has indicated that they love having digital nomads stay.

  • Space for parking camper vans

    Space for parking camper vans

    This host can provide space for campervans.

  • How many Workawayers can stay?

    How many Workawayers can stay?

    More than two

  • ...

    Hours expected

    4-5 hours a day, 5 days a week


Host ref number: 143287858261