1 / 5

Join our family and help us with our English while discovering Cambiano, northern Italy

  • Italy
  • Favourited 3 times
  • Last activity: 06/02/2023

Availability

  2023 
J
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D

Details

  • Description

    Description

    We are a family of 4: dad, mom and two 9 and 11 year old girls. We live in northern Italy, in a town near Turin. We would like to host someone who wants to discover our country and, in exchange for our hospitality, we would like to improve our English. We have a room and a bathroom available, so our guest would have a lot of privacy. But they must like the girls, because they would be very curious and would certainly like to spend time with them. A person willing to help them with their homework would be helpful.

    Siamo una famiglia di 4 persone: papà, mamma e due bambine di 9 e 11 anni. Viviamo in Italia del nord, in un paese vicino a Torino. Ci piacerebbe ospitare una persona che abbia voglia di scoprire il nostro paese e, in cambio della nostra ospitalità, vorremmo migliorare il nostro inglese. Abbiamo a disposizione una stanza e un bagno, quindi il nostro ospite avrebbe molta privacy. Devono però piacergli le bambine, perché loro sarebbero molto curiose e sicuramente vorrebbero passare del tempo con loro. Sarebbe utile una persona disponibile ad aiutarle a fare i compiti.

  • Types of help and learning opportunities

    Types of help and learning opportunities

    Language practice
    Teaching
    Help around the house
  • Cultural exchange and learning opportunities

    Cultural exchange and learning opportunities

    They could learn the Italian language and many things of our culture. Furthermore, our country is well connected with the city of Turin which has several tourist attractions and is a good starting point for further travel and travel.

    Potrebbero imparare la lingua italiana e molte cose della nostra cultura. Inoltre il nostro paese è ben collegato con la città di Torino che ha diverse attrattive turistiche ed è un buon punto di partenza per ulteriori viaggi e spostamenti

  • Projects involving children

    Projects involving children

    This project could involve children. For more information see our guidelines and tips here.

  • Help

    Help

    English language teaching, homework help and cleaning of your room and bathroom

    Insegnamento lingua inglese, aiuto compiti e pulizia della propria camera e del proprio bagno

  • Languages

    Languages spoken
    English: Intermediate

    This host offers a language exchange
    Ci piacerebbe migliorare l'inglese e siamo disposti ad insegnare l'italiano

  • Accommodation

    Accommodation

    We have a room and a bathroom available on the ground floor of our house. Our family, on the other hand, sleeps and lives on the first floor where there is also the kitchen and the living room. The host would therefore have good privacy but we would like it to be part of family life so that we can get to know us and improve our English. We usually eat upstairs in the kitchen. During the week, we have breakfast around 7 / 7.15 am before going to school and work. Usually at lunch there can be the mother and the older child in the house. At dinner, however, we are all present. Dad comes home around 8.30pm and we all eat together. On Saturdays and Sundays, the rhythms can change. In any case, we can evaluate possible modifications and adaptations according to the needs of our guest; for example having breakfast at a different time during working days.


    Abbiamo una stanza e un bagno a disposizione al piano terra di casa nostra. La nostra famiglia, invece dorme e vive al primo piano dove ci sono anche la cucina e il salotto. L'ospite avrebbe quindi una buona privacy ma ci piacerebbe che facesse parte della vita familiare in modo da conoscerci e migliorare il nostro inglese. Normalmente mangiamo al piano di sopra, in cucina. In settimana, facciamo colazione verso le 7/7.15 prima di andare a scuola e a lavoro. Normalmente a pranzo ci possono essere la mamma e la bimba più grande in casa. A cena, invece siamo tutti presenti. Il papà arriva a casa verso le 8.30 di sera e mangiamo tutti insieme. Nei giorni di sabato e domenica i ritmi possono cambiare. In ogni caso, possiamo valutare possibili modifiche e adattamenti in base alle esigenze del nostro ospite; ad esempio fare colazione ad un'ora diversa durante i giorni lavorativi.

  • What else ...

    What else ...

    Viviamo in un paese della provincia di Torino servito da mezzi pubblici come il pulman e il treno. Per raggiungere Torino il mezzo più comodo è il treno. Dal nostro paese passa un treno ogni ora ma il paese vicino ha corse più frequenti. Torino è una città turistica piena di musei, cinema, teatri, ristoranti e locali in grado di soddisfare tutti i gusti. Un'altra meta molto ambita del piemonte sono le langhe e il roero, famosi per i bei paesaggi collinari e per il vino.
    Da Torino sono raggoungibili altre città importanti come Milano e si possono raggiungere le spiagge liguri o le montagne (per le escursioni in estate o per lo sci in inverno)

  • A little more information

    A little more information

    • Internet access

    • Limited internet access

      Limited internet access

    • We have pets

    • We are smokers

    • Can host families

  • Can host digital nomads

    Can host digital nomads

    Io sono una smartworker e utilizzo la linea di casa. Attualmente lavoro nella stanza in cui alloggerebbe il nostro ospite utilizzando un cavo di rete. Nella stanza accanto e in tutto il resto dell'abitazione la connessione è buona anche senza il cavo

  • How many Workawayers can stay?

    How many Workawayers can stay?

    One

  • ...

    Hours expected

    Maximum 2 hours a day, 5 days a week

Host ref number: 469132352779

Photos

Feedback