Hilf in unserem Verein mit Garten-, Bau- und Instandhaltungsarbeit in Lecce, Italien

  • Bisher 302 mal gespeichert
  • Letzte Aktivität: 13 Feb. 2024

Verfügbarkeit

  2024 

 Geforderte Mindest-Aufenthaltsdauer:  Keine Vorgaben

J
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D

Informationen

  • Beschreibung

    Beschreibung

    Who I am

    My name is Anna and I am the president of an Association, Lecce

    I conceived the project whose goal is to activate a welcome place to grant a holiday break, a period of rest, to women who live or have experienced a difficult period in their life, due to oncological diseases . We want to offer them a place where they can find hugs, friendship and solidarity. Thanks to specialized support and hospitality, we will also try to offer assistance to achieve the following purposes:

    • Promote psychological recovery;
    • Promote or consolidate relational and social development;
    • Promote the development of personal skills and abilities necessary for the autonomous conduct of one's life;
    • Promote self-esteem and enhance personal character.

    The activities

    The main activity will be that of free reception of women which will be accompanied by a program of playful-expressive, creative and socializing activities:

    1) Creative and social gathering ateliers: through workshop activities, the sharing of personal stories and experiences will be promoted that will be intertwined with the hands of those who work. Creating becomes a form to elaborate and re-elaborate one's own experience in a new, different perspective. The personal differences, of culture, of origin, of language and of suffering or joy that accompany every life will thus find new expression and meaning in objects made with reused materials.
    2) Markets: the manufactured products and personal experiences take on an unexpected and always surprising dimension, a value to be expressed and shared with others. The markets organized inside the villa or participation in exhibitions organized in the area will allow you to tell life stories, re-interpreted through the recovered material and re-integrated into the object created.
    3) Dialogue space and social dinners: organizing moments of dialogue or dinners will allow you to connect people and similar or different stories, to encourage sharing of experiences and an exchange of points of view. Through the time of conviviality, the creation of friendships, relationships of support and help will be promoted.
    4) Shows and Cultural Events: thanks to a flexible structure, events, thematic days, show-cooking, musical performances and readings, exhibitions and workshops, cultural excursions will be organized or welcomed. The activities will be aimed at a transversal and transgenerational audience.
    Peer education and cooperative exchange are the basis of our culture of active reception. Our house-project is characterized by an alternative, free and interactive form of hospitality for women in fragile situations.

    Who we are looking for
    .
    We are looking for volunteers to restore the park, garden and for construction work in the house that needs renovation: people who have experience in gardening, agricultural work, plumbing, masonry, electricity

    --

    Chi sono

    Sono Anna e sono la presidente dell’Associazione, Lecce.

    Il progetto “Il villaggio delle donne felici”

    Ho ideato il progetto “Il villaggio delle donne felici” il cui obiettivo è attivare un luogo di accoglienza per concedere una pausa-vacanza, un periodo di riposo, a donne che vivono o hanno vissuto un periodo difficile nella loro vita, dovuto a malattie oncologiche. Si vuole offrire loro un luogo dove trovare abbracci, amicizia e solidarietà. Grazie al sostegno specialistico e all’ospitalità si cercherà inoltre di offrire assistenza per il raggiungimento delle seguenti finalità:

    • Favorire il recupero psicologico;
    • Promuovere o consolidare lo sviluppo relazionale e sociale;
    • Promuovere lo sviluppo di capacità e abilità personali necessarie alla conduzione autonoma della propria vita;
    • Promuovere l’autostima e valorizzare il carattere personale.

    Le attività

    L’attività principale sarà quella dell’accoglienza gratuita delle donne al quale si affiancherà un programma di attività ludico-espressive, creative e socializzanti:

    1) Atelier creativi e di aggregazione sociale: attraverso le attività laboratoriali, si promuoverà la condivisione di storie ed esperienze personali che si intrecceranno con le mani di chi lavora. Il creare diventa forma per elaborare e rielaborare il proprio vissuto in un’ottica nuova, diversa. Le differenze personali, di cultura, di provenienza, di lingua e di sofferenza o di gioia che accompagnano ogni vita troveranno così nuova espressione e significato negli oggetti realizzati con materiali di riuso.
    2) Mercatini: i manufatti realizzati e i vissuti personali assumono una dimensione inaspettata e sempre sorprendente, un valore da esprimere e condividere con gli altri. I mercatini organizzati all’interno della villa o la partecipazione ad esposizioni organizzate sul territorio consentiranno di raccontare storie di vita, re-intrepretate attraverso il materiale recuperato e re-integrate nell’oggetto realizzato.
    3) Spazio dialogo e Cene Sociali: l’organizzazione di momenti di dialogo o di cene consentirà di mettere in contatto persone e storie simili o differenti, per favorire una condivisione di esperienze e uno scambio di punti di vista. Attraverso il tempo della convivialità si promuoverà la nascita di amicizie, di rapporti di sostegno e di aiuto.
    4) Spettacoli ed Eventi Culturali: grazie ad una struttura flessibile, si organizzeranno o accoglieranno manifestazioni, giornate tematiche, show-cooking, spettacoli e reading musicali, mostre e workshop, escursioni culturali. Le attività saranno rivolte a un pubblico trasversale e transgenerazionale.
    La peer education e lo scambio cooperativo sono alla base della nostra cultura di accoglienza attiva. La nostra casa-progetto si contraddistingue per una forma alternativa, libera e interattiva di ospitalità per le donne in situazioni fragili.

    Chi cerchiamo
    .
    Stiamo cercando volontari per ripristinare il parco, il giardino e per lavori edili in casa che necessita di ristrutturazione: persone che hanno esperienza di giardinaggio, lavori agricoli, idraulica, muratura, elettricità

  • Arten von Hilfe und Lernmöglichkeiten

    Arten von Hilfe und Lernmöglichkeiten

    Kunstprojekte
    Sprachpraxis
    Hilfe bei Ökoprojekten
    Unterrichten
    Gartenarbeiten
    Heimwerker- und Bauarbeiten
    Mithilfe auf einem Bauernhof
    Zubereiten / Kochen von Mahlzeiten für die Familie
    Hausarbeiten
    Handwerkliche Arbeiten
    Hilfe mit Computer /Internet
  • Kultureller Austausch und Lernmöglichkeiten

    Kultureller Austausch und Lernmöglichkeiten

    They can live in contact with the members of an italian family. We can teach italian language and show our customs and traditions which are hellenic, greek and classical. We live in Lecce that is a city of art - especially barocco architecture - and culture with many festival and concerts. Our natural Salento landscapes, historical and artistic beauties are famous all over the world and people come here in Salento from all landes.

    Gli ospiti possono vivere a contatto con i membri di una famiglia italiana. Possiamo insegnare la lingua italiana e mostrare le nostre abitudini e tradizioni che sono elleniche, greche e classiche. Viviamo a Lecce, una città di arte - soprattutto architettura barocca - e cultura con festival e concerti. I nostri paesaggi naturali del Salento, le bellezze storiche e artistiche sono famose in tutto il mondo e le persone vengono qui nel Salento da tutti i territori.

  • Arbeit

    Arbeit

    FROM JULY TO OCTOBER WE PREFER WORKAWAYS WITH EXPERIENCE IN CONSTRUCTION, , PLUMBING, MURAL PAINTING, CARPENTRY, GROUND MAINTENANCE, GARDENING AND PRUNING.

    I'm the president of an Association situated in Lecce, in the region of Puglia, in south of Italy. We take part to exchange hospitality with work and help to realize our social projects.
    We need help in gardening, building and general maintenance because the Association is in a natural park.
    We trust in solidarity and people. and we believe in the respect and return to the Nature, recycling and responsible consumption.


    Sono la presidente dell'Associazione situata a Lecce, nella regione della Puglia, nel sud Italia. Come Associazione facciamo parte della Banca del tempo per scambiare ospitalità con lavoro e aiuto per realizzare i nostri progetti sociali.
    Abbiamo bisogno di lavoro e di aiuto nel giardinaggio, ristrutturazione e manutenzione della casa e del parco perché l'Associazione si trova in un parco naturale. DA GIUGNO AD OTTOBRE ABBIAMO PREFERENZA DI ACCOGLIERE WORKAWAYS CON ESPERIENZA IN COSTRUZIONE EDILE, IMPIANTI ELETRICI E IDRICI, PITTURE MURALI, FALEGNAMI, ESPERTI IN MANUTENZIONE GIARDINO E POTATURE.
    Abbiamo fiducia nella solidarietà e nella gente, crediamo nel rispetto e nel ritorno alla Natura, nel riciclo e nel consumo responsabile.

  • Gesprochene Sprachen

    Italienisch: Fließend

  • Unterkunft

    Unterkunft

    We have one room with 3 beds for guests.
    Abbiamo a disposizione una camera con 3 letti per gli ospiti.

  • Was noch ...

    Was noch ...

    The association and house are near Lecce centre (3 km). It is possible use local transports (bus), or
    bicycle beacause it's just a walk of 15 minutes. We can also accompany by car if people need.

    L'Associazione e la casa sono vicino al centro di Lecce a soli 3 km. Si possono usare i mezzi di trasporto (autobus) oppure la bicicletta perchè è una passeggiata di soli 15 minuti. Possiamo anche accompagnare con la macchina in caso di necessità.

  • Etwas mehr Information

    Etwas mehr Information

    • Internet Zugang

    • Eingeschränkter Internet Zugang

      Eingeschränkter Internet Zugang

    • Wir besitzen Tiere

    • Wir sind Raucher

    • Familien möglich

  • Platz zum Abstellen von Camper Vans

    Platz zum Abstellen von Camper Vans

    Dieser Gastgeber bietet Platz für Wohnmobile.

  • Kapazität - wie viele Workawayer maximal

    Kapazität - wie viele Workawayer maximal

    zwei

  • ...

    Arbeitszeiten

    Maximum 4-5 hours a day, 5 days a week

Gastgeber Ref-Nr.: 215217832929

Feedback (14)



Weitere Bilder

Feedback