Scheduled server update. The site will be offline from 10am Central European Time on Wednesday the 6th of August 2025 for up to 24 hours.   close ×
mis à jour  

Join our family in the beautiful countryside near Noto, Italy

  • Activité récente : 5 août 2025

Disponibilité

  2025 

 Séjour min. souhaité : Pas de minimum

Jan
Fév
Mar
Avr
Mai
Jui
Jui
A
Sep
Oct
Nov
Déc

Infos

  • Description

    Description

    My name is Lucia, I am 39 years old and I recently realized my dream of moving to the enchanting countryside of the Iblei Mountains, a stone's throw from the Manghisi River, a few km from Noto with its sea and its Baroque beauties, from Palazzolo with its more rural and genuine charm, and Canicattini Bagni, a welcoming town that seems to have come out of a postcard from another time.

    I live in an old farmhouse surrounded by just over an acre of land with my sons Michele and Girolamo, aged 16 and 13, and my Jack Russels, Suma and Frodo.
    The farmhouse is divided into two separate flats, in the upper one lives the father of my children, (my ex-husband and good friend) in a spirit of cooperation and sharing.
    I am involved in Toltec shamanism and am starting a project to welcome people here and share the practice

    I would like to renovate a stable near the farmhouse and expand the possibilities of hospitality here.
    I am starting to take care of a vegetable garden and a chicken coop, and in the future I would like to create more spaces for reception and hospitality and rearrange the ones already present.
    I appreciate silence, but I am open and curious about other human beings.
    I only understand English at school level and would like to improve, I speak a little Spanish.
    I would like to host someone who is willing to live a simple, rural life, to collaborate in the management and cleaning of the house, the land and the implementation of simple projects for the improvement of places.

    ==============

    Mi chiamo Lucia, ho 40 anni e da poco ho realizzato il mio sogno di trasferirmi nell'incantevole campagna dei Monti Iblei, a due passi dal Fiume Manghisi, a pochi km d Noto con il suo mare e le sue bellezze Barocche, da Palazzolo con il suo fascino più rurale e genuino ,e Canicattini Bagni, cittadina accogliente che sembra uscita da una cartolina d'altri tempi.

    Vivo in un vecchio casale circondato da poco più di un ettaro di terreno con i miei figli Michele e Girolamo di 16 e 13 anni, e i miei Jack Russel, Suma e Frodo.
    Il casale è suddiviso in due appartamenti separati, in quello superiore vive il padre dei miei figli, (mio ex marito e buon amico) in spirito di collaborazione e condivisione.
    Mi occupo di sciamanesimo tolteco e sto avviando un progetto per fare accoglienza in questo luogo e condividere la pratica

    Vorrei ristrutturare una stalla vicino il casale e ampliare le possibilità di ospitalità questo luogo.
    Sto iniziando a curare un orto e un pollaio, in futuro mj piacerebbe creare altri spazi per l'accoglienza e l'ospitalità e risistemare quelli già presenti.
    Apprezzo il silenzio, ma sono aperta e curiosi verso gli altri esseri umani.
    Comprendo l'inglese solo a livello scolastico e mi piacerebbe migliorare, parlo un pò di spagnolo.
    Mi piacerebbe ospitare qualcuno disponibile alla vita semplice e rurale, per collaborare alla gestione e pulizia della casa, della terra e alla realizzazione di progetti semplici per il miglioramento dei luoghi.

  • Types d'aide et opportunités d'apprendre

    Types d'aide et opportunités d'apprendre

    Pratique d’une langue
    Aide avec des éco-projets
    Jardinage
    Bricolage et construction
    Aide dans une ferme
    Aide à la maison
    Entretien général
  • Centres d’intérêt

    Centres d’intérêt

    Dev. durable
    Dev. personnel
    Animaux de compagnie
    Ferme
    Écriture
    Soin des plantes
    Arts du spectacle
    Jardinage
    Bricolage / artisanat
    Cuisine et alimentation
    Livres
    Animaux
    Plage
    Yoga / bien-être
    Activités en plein air
    Nature
    Randonnée
    Camping
  • Echange culturel et opportunités d'apprendre

    Echange culturel et opportunités d'apprendre

    I studied naturopathic sciences and practice disciplines for awakening perception and balancing energy. I have been practicing Toltec shamanism for years and am available to share my knowledge.

    In this area, a community network of families, researchers, artists, and artisans from around the world lives and thrives. It is a community rich in initiatives, promoting events, courses, and ongoing opportunities for meeting and sharing.

    Ho studiato scienze Naturopatiche e pratico discipline per il risveglio della percezione e il bilanciamento dell'energia. Pratico da anni sciamanesimo tolteco, e sono disponibile a trasmettere le mie conoscenze.

    In questa zona vive e prospera una rete comunitaria di famiglie, ricercatori e artisti, artigiani provenienti da diverse parti del mondo. È una comunità ricca di iniziative, che promuove eventi, corsi e continue occasioni di incontro e di scambio.

  • Projets impliquant des enfants

    Projets impliquant des enfants

    Ce projet peut impliquer des enfants. Pour en savoir plus, consultez nos directives et conseils ici.

  • Aide

    Aide

    Help with the farmhouse and land is welcome: chopping wood, cleaning, and tending the garden, vegetable garden, and chicken coop. Various maintenance tasks are always available at the farmhouse.

    =========

    È bene accetto un pò di aiuto per la gestione del casale e della terra: fare legna, pulizia e cura del giardino, dell'orto e del pollaio. Lavori di manutenzione di vario genere, che al casale non mancano mai.

  • Langues

    Langues parlées
    Italien: Courant
    Espagnol: Intermédiaire
    Anglais: Débutant

    Cet hôte propose un échange linguistique
    Cet hôte a indiqué qu’il souhaitait faire partager sa propre langue ou en apprendre une nouvelle.
    Contactez-le pour en savoir plus.

  • Hébergement

    Hébergement

    I can welcome workers who travel in a camper or van equipped for sleeping in the field or in the woods adjacent to the house, while still providing the use of the kitchen and bathroom in the farmhouse.
    I have a loft bed available in my study/workshop, which however is a passage room for the kitchen, so it does not guarantee total privacy.
    In spring/summer I can provide a very comfortable and cozy tensile structure, visible in the photo in the profile, when not occupied by paying guests, or a simple camping tent.
    I cook simply and prefer plant-based cuisine.
    Three meals a day, simple and natural cuisine, mainly plant-based.

    ===========

    Posso accogliere nel campo o nel boschetto adiacente casa workers che viaggiano in camper o furgone attrezzato per dormire, mettendo comunque a disposizione l'uso della cucina e del bagno nel casale.
    Ho a disposizione un letto a soppalco nel mio studio/ laboratorio che però è una stanza di passaggio per la cucina, quindi non garantisce una privacy totale.
    In primavera/estate posso mettere a disposizione una tensostruttura molto comoda e confortevole, visibile in foto nel profilo, quando non occupata dagli ospiti paganti, o una tenda semplice da campeggio.
    Cucino in modo semplice e prediligo la cucina vegetale.
    Tre pasti al giorno, cucina semplice e naturale, prevalentemente vegetale.

  • Autres infos...

    Autres infos...

    From the farmhouse you can walk to the river, following the state road for a few hundred meters. The nearest town is Canicattini, about 10 km away. Noto and Palazzolo are 15 km away, Siracusa about 35 km away. I can provide a bicycle and offer car rides when I go out, not every day.

    Dal casale si può raggiungere a piedi il fiume, percorrendo la strada statale per qualche centinaio di metri.
    La città più vicina è Canicattini a circa 10 km.
    Noto e Palazzolo sono a 15 km , Siracusa 35 km circa.
    Posso mettere una bicicletta a disposizione e offrire passaggi in auto quando esco, non ogni giorno.

  • Informations complémentaires

    Informations complémentaires

    • Accès Internet

    • Accès Internet limité

      Accès Internet limité

    • Nous avons des animaux

    • Nous sommes fumeurs

    • Familles bienvenues

  • Possibilité d’accueillir les digital nomads

    Possibilité d’accueillir les digital nomads

    Abbiamo una linea wifi, ma la ricezione non è eccellente in molte zone della casa.

  • Espace pour garer des vans

    Espace pour garer des vans

    Siamo felici di accogliere workers che viaggiano in camper o furgone e di mettere a disposizione l'uso della cucina e del bagno

  • Combien de volontaires pouvez-vous accueillir ?

    Combien de volontaires pouvez-vous accueillir ?

    Plus de 2

  • Mes animaux

    Mes animaux

    Suma e Frodo

N° de référence hôte : 684179353262

Sécurité du site

Feedback

Come and learn about lavender planting in a beautiful Città di Castello, Italy
Join me for a slow life by the Sicilian coast in Mussomeli, Italy