Live with us on a creative and human level in charming Castrovalva, Italy

Country

Italy

Favourited 83 times


  • rating

    Host rating

  • feedbacks

    Feedback

    2  

  • last activity

    Last activity

    07/07/2019

  • Last email replied

    Reply rate

    100.0 %

  • Last email replied

    Average reply time:

    within 5 days

Contact Register
  2019 

 Min stay requested: 1 week or less

J
F
M
A
M
J
J
A
S
O
N
D
  • Description

    Description

    I am Antonella and I live in Castrovalva, a village of about ten inhabitants in the heart of the Gorges of Sagittarius in Abruzzo. It is a very suggestive village, a charm that did not go unnoticed by M.C.Escher who reproduced it in the "Castrovalva" lithograph. Here I have several spaces, including some already habitable but requiring maintenance, others are to be restored. In addition there is a large outdoor area with an old greenhouse to assemble and manage.
    I willingly share my space with people able to appreciate places that are not for everyone, who have already discovered creativity as a resource in every field, without necessarily being Artists. I am looking for capable but also and above all willing people. I provide a single room or a double room that can be a quadruple, a bathroom and a large kitchen with a fireplace to be shared. I prefer to work and use recycled materials, so it would be appropriate a certain familiarity with wood, stone, and iron.


    Sono Antonella e vivo a Castrovalva, un borgo di circa dieci abitanti nel cuore delle Gole del Sagittario in Abruzzo. E' un borgo molto suggestivo, fascino che non passò inosservato a M.C. Escher che lo riprodusse nell'omonima litografia "Castrovalva" . Qui dispongo di diversi spazi, tra cui alcuni già abitabili ma che richiedono manutenzione, altri sono da ristrutturare. Inoltre c'è un ampio spazio esterno con un'antica serra da montare e gestire.
    Condivido volentieri i miei spazi con persone capaci di apprezzare luoghi non per tutti, che hanno già scoperto la creatività come risorsa in ogni campo, senza necessariamente essere Artisti. Cerco persone capaci ma anche e soprattutto volenterose. Metto a disposizione una camera singola oppure una camera matrimoniale che all'occorrenza può essere una quadrupla, un bagno e un'ampia cucina con camino da condividere. Preferisco lavorare e usare materiali di recupero, quindi sarebbe opportuna una certa dimestichezza con legno, pietra e ferro.

  • Type of help

    Type of help

    Gardening
    Building
    General Maintenance
    Cooking / shopping
    Help in the house
    Animal care
    Art project

  • Cultural exchange and learning opportunities

    Cultural exchange and learning opportunities

    I am available to share everything that this place offers, natural beauty and more. I commit myself to make my spaces a place for meetings, exchanges and above all for experimentation in all fields.


    Sono disponibile a condividere tutto quello che offre questo posto, bellezze naturali e non solo. M'impegno affinchè i miei spazi siano luogo di incontri, scambi e soprattutto di sperimentazione in tutti i campi.

  • Help

    Help

    I work with wood, with iron and with stone mainly, help in home and gardening, management of cats during our absence.

    lavori con il legno, con il ferro e con la pietra principalmente, aiuto in casa e giardinaggio, gestione di gatti durante la nostra assenza.

  • Languages spoken

    Languages spoken

    Italiano

  • Accommodation

    Accommodation

    Old renovated barn. a single or a quadruple room, a bathroom and a kitchen with a fireplace to share. Large panoramic terrace.

    Vecchio fienile ristrutturato. una camera singola oppure una quadrupla, un bagno e una cucina con camino da condividere. Ampio terrazzo panoramico.

  • What else ...

    What else ...

    E' consigliabile un mezzo di trasporto, perchè i trasporti pubblici arrivano ad Anversa degli Abruzzi (30 min a piedi da Castrovalva). Siamo in una Riserva quindi sono numerosi i sentieri da scoprire. A quindici minuti abbiamo il Lago di Scanno che oltre ad essere meta turistica offre diverse attività sportive. La Residenza è inoltre laboratorio del festival artistico "prospettive distorte", che quest'anno è alla seconda edizione, chiunque venisse potrebbe dare il suo personale contributo.

  • A little more information

    A little more information

    • Internet access

    • Limited internet access

      Limited internet access

    • We have pets

    • We are smokers

  • How many Workawayers can stay?

    How many Workawayers can stay?

    More than two

  • ...

    Hours expected

    Maximum 4-5 hours a day, 5 days a week



Host ref number: 439586652118